NUFFNANG

Saturday, December 18, 2010

CATERING sahaje oke ;)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
dan
Salam 1 Malaysia
Heyyy buddies !!! wat r u doing ya ? hopefully u guys in a gud mood ya ..
ni sebenarnye kesinambungan dari post yg td tu ..
aku da flashback balek ape ceriteranadia almost 1 month xde lam entri nih .. ngee :)
aduuuhhh ... byk cerita nak diceritakan ni sebenarnye .. tp x tawu nak cerita yang mne 1 dlu .. haishhh !!!
tu la, padan ngn muke aku an .. x reti nak update belog .. asek delayed jek, da stuck tros ..
hai nadia , nadia .. hurmmm !!!
ah nak mengeluh pon watpe kan, nasi da jadi bubur .. past is past aite ..
life musts go on ! cheewahhhh ... ^,^
ok lah, aku cerita ape aku wat time 'pengangguran' omost 2 months ni ekk .. ermmm ..
actually, im doing nothing pon .. tp aku ade follow gak la catering ni .. cater ni under papa kpd girlfren abg aku tu ha .. heee .. kirenye aku da knl sgt la .. da mcm family la kire ( bakal2 besan n biras la sng cite ) lalalalalala ~
cater ni wat kat UiTM Kampus Bandaraya kat Larkin tu ha .. pertama kali kot aku masok uitm tu .. yela, paling2 aku penah masok uitm shah alam, lendu n segamat of coz la an .. da tentu2 lak aku blaja kat sne tu ..
tp kat larkin ni cam pelik gak la aku tgk .. kecik jek kampus nye .. ala cam wat ade2 jek la sng cite .. juz bape course jek ade kat sne tu .. siap ade wat exam budak skola agama agy seh .. hahaha .. tp time tu student uitm xdela, kan tgh honeymoon sakan (sementara aje ok) ...
ok, berbalik pd cite sebonarnye .. erm, cater papa ni sbnrnye sub ngn member papa, En. Dayat .. actually, cafe uitm tu KPJ under YPJ la .. En Dayat ni bg kat paper suoh handle tender tu ..
so, aku ni kire tolong2 tp dpt bagiaan gak la nti .. huhuhu =)
5 hari jugak la aku kat sane tu .. 3 hari straight mmg penat gile gua cakap lu .. sumpah wey.. sbb cater utk 120 orang .. dgn nak kene layan VIP agy .. ala, sepatotnye x de nye nak kene layan2 nih .. dorg ni jek mengade sgt .. pastu papa sesuke hati girang die picked aku suoh served para VIP tu .. PERGHHHH !!!
Kak Ebit (girlfren abg aku ler) patotnye yg kene layan VIP tu taw .. aku ni da la budak ACCOUNT & FINANCE mane lah reti pasal serving nih.. tu budak course HOTEL bole lah seh .. adoiiiyaiii !!! sabo jek la aku an ..
The night of Perasmian event dorg tue, mmg da buzziest eva la .. x cukop tgn bole .. huru-hara la senang cakap .. ade BBQ agy tue .. hahaha .. tengah2 perasmian tu kan, tetibe jek blackout 1 kampus tue .. jadinye gelap gelita suasana di dlm dewan tu ha .. kahkahkahkah .. yg kat dapur lg la messy kan .. nak siapkan makanan VIP agy, nak menghantar agy .. igt dekat ke cafe ngn dewan tu .. ish2 .. bole kurus lau patah balik dari sane ke situ .. kihkihkih ..
Bole tahan happening la jugak .. tp ade gak yg bole jd issue orang2 cater ni nak mengumpat kan .. (of coz la kene ade, igt dorg sume tu baik sakan ke) PLEASE lah .. orang2 keje gov ni memang kuat makan gaknye .. dah la budget ciput, order makanan bkn men mcm kat hotel .. igt cost bahan2 mentah mcm dlu ke .. eeee GERAMMMMMnyerrrrrr ... da la dgn penatnye .. pastu men mengarah jek .. tension sungguh !
afta 3 days cater tu baru leh rehat dgn bahagia nyer .. hihihi .. then aku kne tolong agy cater for 2 days afta few days la kan .. kali ni rileks sikit la .. x byk kerenah sgt .. urus setia event tu baik jugak la .. tp ade sorg tu jek aku x bpe berkenan sgt .. (MAKCIK sgt = membebel lebey) hahaha .. erm, kali nih peserta from UiTM Segamat tmpt aku blaja skrg .. abes muke aku mereka da cam .. hahaha .. ade pulak lecturer aku time tuh .. adehhhhh ... nak  tak nak terpakse la aku 'beramah mesra' dgn mereka2.. haishhhh !!!
hurmmm ... byk gak pengalaman aku dpt sebenarnye .. nak pulak yg pasal served VIP tu ..
hahaha ..haduhaii .. mcm2 protokol seh .. agak gelabah la time tu an .. tp best gak la wat cater ni ..
family awek abg aku ni mmg tink tonk sume .. kirenye ni family business la .. ni ade la gaye2 org cater kat Uitm tu ..hahahaha .. sila mengadap yek .. peace !
berangan ngn spec Kak Ebit .. huhu


hahaha .. snap !!! ( ni bkn aku ok )


dua org 'dugong' terdampar .. hahaha

So, ni lah antara part time job aku mase tengah 'honeymoon' .. hihihi :)
ceriteranadia will be continue oke guys ..
tunggggggguuuuuuuuu ...

No comments:

Post a Comment